Naucz się samodzielnie tworzyć i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe w Google Ads. Poznaj sprawdzone metody planowania budżetu, tworzenia przekonujących reklam i docierania do właściwych odbiorców. Zdobądź umiejętności, które pozwolą Ci efektywnie zarządzać reklamami online.
Wprowadzenie do Ekosystemu Marketingowego Google
Znaczenie narzędzi Google w marketingu cyfrowym.
Kluczowa terminologia: SEM, SEO, PPC - uporządkowanie pojęć.
Przegląd narzędzi Google: Google Ads, Google Merchant Center, Google Tag
Manager, Google Analytics 4, Looker Studio, Profil Firmy w Google.
Zasada działania GA4
Podstawowe metryki i raporty.
Konfiguracja konta GA4: ustawienia podstawowe, śledzenie zdarzeń, cele.
Zakładanie i konfiguracja konta Google Ads
Łączenie Google Ads z GA4.
Ustawienia konwersji: definiowanie celów, import konwersji z GA4.
Omówienie interfejsu Google Ads: struktura kampanii, grupy reklam, reklamy, słowa
kluczowe.
Planowanie Kampanii Google Ads
Rodzaje kampanii Google Ads: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, Demand Gen,
YouTube, Shopping, Performance Max.
Lejek sprzedażowy: dobór kampanii do etapu lejka.
Stawki i licytacje: CPA, ROAS, maksymalizacja kliknięć, maksymalizacja konwersji.
Określanie budżetu kampanii.
Narzędzia Google Ads: Planer słów kluczowych, Planer kampanii.
Tworzenie Kampanii w Sieci Wyszukiwania
Struktura kampanii w sieci wyszukiwania: grupy reklam, reklamy, słowa kluczowe.
Typy dopasowań słów kluczowych.
Tworzenie reklam tekstowych.
Optymalizacja kampanii w Sieci Wyszukiwania.
Kampanie Produktowe i Google Merchant Center
Wprowadzenie do Google Merchant Center.
Tworzenie kampanii produktowej w Google Ads.
Optymalizacja kampanii produktowej: stawki, budżet, plik produktowy.
Kampanie display, Demand gen i wideo
Formaty reklam, targetowanie, zasada działania, zastosowanie.
Remarketing.
Kampanie Performance Max
Zasada działania, zalety, ograniczenia.
Zastosowanie Performance Max.
Optymalizacja kampanii Performance Max.
Google Tag Manager i Śledzenie Konwersji
Wprowadzenie do Google Tag Managera: kontener, tagi, zmienne.
Implementacja GA4 za pomocą GTM.
Konfiguracja śledzenia konwersji: zdarzenia, cele.
Analiza Danych i Raportowanie
Segmentacja odbiorców w GA4.
Raportowanie w GA4: raporty standardowe, raporty eksploracji.
Looker Studio: podstawy wizualizacji danych.
Jakub Machała
Ekspert w dziedzinie marketingu internetowego, który pomaga firmom osiągać sukces w sieci. Od 2012 roku wspiera przedsiębiorców w budowaniu skutecznych strategii i wykorzystywaniu potencjału internetu do rozwoju biznesu. Specjalizuje się w dostosowywaniu narzędzi marketingowych do indywidualnych potrzeb firm wierząc, że każdy przypadek jest wyjątkowy. Obecnie pracuje jako Digitalk Strategist w agencji MBridge pozyskując klientów i opiekując się nimi. Wcześniej działał m.in. w programach Grow With Google, pomagając małym i średnim przedsiębiorcom poprzez szkolenia i doradztwo. Posiada bogate doświadczenie w różnych obszarach marketingu internetowego, począwszy od Content Marketingu, poprzez analitykę internetową, SEO i SEM, aż po UX. Na szkoleniu z Google Ads dzieli się swoją wiedzą z osobami początkującymi, które chcą nauczyć się skutecznie wykorzystywać tę platformę do pozyskiwania klientów. W przystępny sposób tłumaczy zasady działania Google Ads, pokazuje, jak tworzyć kampanie reklamowe, dobierać słowa kluczowe i mierzyć efekty. Uczestnicy szkolenia zyskają solidne podstawy i praktyczne umiejętności, które mogą od razu wykorzystać w swojej pracy.