Podstawowe informacje 

  • Format: warsztaty lub prelekcja
  • Forma uczestnictwa: stacjonarnie lub zdalnie
  • Czas trwania: w zależności o wybranego wariantu
  • Lokalizacja: Przestrzeń Kreatywna na Poddaszu (Sierosław k. Poznania) lub w siedzibie Klienta
  • Ceny: zgodnie z cennikiem

Dostępne warianty

  • Warsztaty 1-dniowe
  • Warsztaty 2-dniowe
  • Warsztaty 3-dniowe
  • Warsztat intensywny - do 4h
  • Prelekcja 30-90 min
  • Konsultacja merytoryczna

Dodatkowe korzyści

  • Certyfikat ukończenia - profesjonalny system unikalnych poświadczeń, które łatwo udostępnisz lub opublikujesz na swoim LinkedIn
  • Możliwość dołączenia do naszej społeczności profesjonalistów na LinkedIn - tylko na zaproszenie
  • Dostęp do materiałów po szkoleniu
  • Możliwość indywidualnych konsultacji po szkoleniu
    .

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów obsługi klienta i sprzedaży, którzy na co dzień mają kontakt z klientami, w szczególności z tymi wymagającymi i trudnymi
  • Liderzy zespołów odpowiedzialnych za współpracę z klientami, którzy potrzebują narzędzi i strategii wspierających swoich pracowników
  • Właściciele firm i freelancerzy - osoby, które samodzielnie obsługują klientów

Program warsztatów


    Wprowadzenie do tematyki szkolenia

    • Cele i zakres szkolenia.
    • Omówienie wyzwań we współpracy z wymagającymi klientami.
    • Zrozumienie klienta i jego potrzeb.

    Charakterystyka wymagającego klienta: kim jest i co go wyróżnia?

    • Analiza różnych typów klientów i ich oczekiwań.
    • Techniki aktywnego słuchania i zadawania właściwych pytań.

    Budowanie relacji opartych na zaufaniu

    • Kluczowe elementy skutecznej relacji biznesowej.
    • Znaczenie empatii i jej zastosowanie w budowaniu relacji z klientem.

    Radzenie sobie z obiekcjami klientów

    • Rozbrajanie wątpliwości.  
    • Techniki neutralizowania obiekcji i przekuwania ich w szanse na rozwój współpracy.

    Umiejętne stawianie granic

    • Komunikowanie własnych granic.
    • Rozróżnianie między elastycznością a ustępliwością.
    • Budowanie równowagi między satysfakcją klienta a własnymi możliwościami.

    Ćwiczenia wzmacniające pewność siebie

    • Budowanie pewności siebie w trudnych sytuacjach.
    • Praktyczne techniki radzenia sobie z tremą i stresem.

    Komunikacja w trudnych sytuacjach

    • Reagowanie na skargi i krytykę.
    • Zarządzanie emocjami klienta i własnymi w wymagających momentach.
    • Techniki neutralizowania napięcia i konfliktów.

    Zaawansowane techniki komunikacyjne

    • Zrozumienie osób negatywnie nastawionych.
    • Techniki dostosowywania języka i tonu komunikacji do specyficznych sytuacji.
    • Budowanie mostów porozumienia z trudnymi klientami.

    Zarządzanie konfliktem i wspierające techniki negocjacyjne

    • Rozpoznawanie przyczyn konfliktów i ich analiza.
    • Strategie mediacji i znajdowania wspólnych rozwiązań.
    • Techniki negocjacji, które pomagają zaspokajać potrzeby obu stron.

    Ćwiczenia praktyczne

    • Praca w grupach nad przypadkami konfliktów i obiekcji.
    • Symulacje rozmów, w tym techniki deeskalacji i negocjacji.

    Przekształcanie trudnych sytuacji w okazje

    • Przekuwanie negatywnych doświadczeń w konstruktywne i wzmacniające wnioski. 
    • Wzmacnianie relacji z klientem po rozwiązaniu trudnej sytuacji.
    • Rola proaktywności w pracy z klientami.

    Długoterminowe strategie współpracy

    • Tworzenie indywidualnych planów działania dla wymagających klientów.
    • Personalizacja podejścia do klientów.
    • Monitorowanie relacji i regularna ocena współpracy.

    Efektywne zarządzanie relacjami z klientami

    • Wykorzystanie narzędzi i technologii CRM do zarządzania klientami.
    • Automatyzacja procesów przy zachowaniu indywidualnego podejścia.

    Case studies i warsztaty

    • Analiza przykładów udanych współprac z wymagającymi klientami.
    • Praca zespołowa nad scenariuszami wyzwań w relacjach biznesowych.
    • Tworzenie indywidualnych planów wdrażania poznanych strategii.

    Główny prowadzący